چرا لاغر نمیشم؟ 12 دلیل لاغر نشدن با ورزش و رژیم | مجله هفتگی

ناشر : دانلود موزیک ویدیو

چرا لاغر نمیشم؟ 12 دلیل لاغر نشدن با ورزش و رژیم | مجله هفتگی


شما در رژیم خوراکی و تمرینات ورزشی خود تازه دید کرده‌اید و به دید می‌آید میزانی وزن از دست داده‌اید، آن چند کیلوی آخر به دید نمی‌خواهند تکان میل کنند. چرا؟

متخصصان می‌گویند علی رغم مناسبترین تلاش‌ها توسط شما چند چیز وجود دارد که شما امکان پذیر است حتی متوجه نشوید و اثر بیشتری بر روی کم شدن وزن داشته باشد.

۱۲ دلیل در اینجا آمده است که امکان پذیر است برنامه‌های لاغر شدن شما را به هم بریزد:

  1. شما محرومیت از خواب دارید

بر طبق دید سنجی گالوپ ، ۴۰ درصد از مردم هر شب کمتر از ۷ ساعت خواب دارند. بدون این وقت با اهمیت برای خاموش شدن چشم، هورمون استرس و همینطور قند خون و انسولین همگی زیاد شدن می‌یابد که امکان پذیر احساس گرسنگی را برای شما ایجاد کنند. به گفته جی جی ویرجین، یک کارشناس مشهور در غذا و تناسب هیکل ، خواب همینطور منجر به مقاومت انسولین میشود که چربی سازی را برای جسم شما ساده‌تر میکند.

  1. تمرین سخت را بهانه‌ای برای میل کردن مینمایید

یوری الکیم کارشناس غذا و تناسب هیکل و نویسنده “رژیم و انرژی در تمام روز” میگوید فقط به دلیل اینکه شما ۷۰۰ کالری در ورزش سوزانده‌اید بدین معنا نیست که شما آزادید هر چه میخواهید میل کنید. شما همینطور نمیتوانید چیزی را با قصد سوزاندن آن در آینده میل کنید ، چرا که ورزش بیشتر منجر به بیش تمرینی و زیاد شدن وزن میشود. در عوض، خوراکی میل کنید که به شما سوخت ضروری برای ورزش را برساند و شامل یک میان نوبت کوچک برای بازیابی باشد.

  1. تیروئید شما مسئله دارد

عملکرد تیروئید برای متابولیزم باارزش است و متخصصان باور دارند مسائل تیروئید یکی از مسائل بی نشانه است که میتواند بر سر راه کم شدن وزن قرار گیرد.

همینطور بخوانید: مرتب کردن طبیعی تیروئید
  1. شما نوبت‌های کوچک را در دفعات خیلی میخورید

ویرجین می‌گوید “امکان پذیر است تصور نمایید میل کردن نوبت‌های کوچک هر ۲ تا ۳ ساعت به شما یاری می‌کند که قند خون خود را پایدار سازید و شما را از پر خوری دور نگه می‌دارد”. اما این میتواند در حقیقت انسولین شما را بالا ببرد به طوری که شما به چربی ذخره خود دسترسی نمایان ننمایید. اگر شما یک ترکیبی از پروتئین بدون چربی ، میوه‌های کم کربن و سبزیجات ، غلات کامل و چربی‌های سالم را میل کنید شما احساس پر بودن زیادتر و زیادتر خواهید داشت و همینطور وزن کم مینمایید.

  1. شما مقادیر بیشتری قند میخورید و حتی این را نمیدانید

ویرجین می‌گوید “آشکار است که خود قند تنها مسئله ما نیست”. قندهای موجود در ماست و خوراکی های فراوری شده میتواند شما را در کم شدن وزن با مسئله مواجه کند. فروکتوز بدترین است زیرا مستقیما به کبد می‌رود و در آنجا تولید چربی میکند. همینطور اشتهای شما را بالا می‌برد درنتیجه شما زیادتر می‌خواهید و می‌خورید ولی هنوز گرسنه‌اید. درنتیجه برچسب‌ها را بخوانید و قند استفادهی خود را کم نمایید.

  1. شما استرس دارید

یک مطالعه اخیر نشان داد که خانم ها وقتی که تحت استرس هستند سالی ۱۱ پوند چاق‌تر می‌شوند. استرس، کورتیزول را زیاد شدن می‌دهد که سبب عدم موفقیته شدن عضلات و کم شدن سرتوئین می‌شود درنتیجه شما طلب خوراکی ی شیرین زیادتر می‌نمایید چرا که کورتیزول اسید معده را کم شدن می‌دهد و شما به طور اثربخش هضم نمینمایید درنتیجه گرسنه‌تر میشوید.

علت ها اصلی لاغر نشدن

  1. شما بیش از اندازه تمرین می‌نمایید

الکایم می‌گوید ” تمرین بیش از اندازه میتواند نتیجه معکوس دهد. تمرین با فاصله مناسبترین کار برای کم شدن وزن است و همینطور شما میتوانید در یک وقت کوتاهی کمتر تمرین نمایید. مطمئن شوید که تمرین را ۲ یا سه بار در هفته انجام دهید زیرا از دید روانی و جسمی ضرر زننده است”.

  1. شما چربی به اندازه نمی‌خورید

جسم شما احتیاج به چربی دارد تا چربی بسوزاند اما مطلب این است که گونه خوب از چربی را برای خودن انتخاب نمایید. چربی سالم نظیر آنانیی که در ماهی، آووهدیه، روغن زیتون، روغن نارگیل، آجیل و دانه‌ها است مناسبترین گونه چربی هستند.

  1. شما گرفتار فقدان ویتامین دی هستید

ویتامین دی در واقع یک هورمون پیشرفته است که مسئول خیلیی از کارهای جسم است و بدون آن شما نمی‌توانید چربی بسوزانید. درنتیجه از پزشک خود بخواهید که میزان ویتامین دی شما را چک کند و خوراکی های پربار از ویتامین دی نظیر ماهی آزاد ، ساردین و شیر گاو میل کنید.

همینطور بخوانید: ویتامین دی در چه خوراکی هایی است؟
  1. شما خیلی دیر خوراکی می‌خورید

شما امکان پذیر است یک عادت خوراکی ی روش در وقت خواب داشته باشید ولی این میتواند مانع این شود که جسم شما در وقت ایده‌آل یعنی در شب چربی بسوزاند پستلاش نمایید شام را در یک ساعت خوب میل کنید و سپس آشپزخانه را تعطیل نمایید.

دلیل لاغر نشدن با رژیم و ورزش

  1. جسم شما سمی است

سموم محیطی تمام جا هستند و میتوانند عملکرد هورمون‌های شما را مختل کنند ، دمای جسم شما را پایین بیاورند و جسم شما را ناچار کنند که چربی نگه دارد. شما نمی‌توانید کاملا سم‌ها را حذف نمایید ولی میل کردن فیبر خیلی ، پروتئین ، سبزیجات سبز، حذف کردن و کم شدن حضور در برابر آلودگی میتواند به سم‌زدایی بدنتان کم کند.

همینطور بخوانید: رژیم خوراکی برای سم زدایی بدن
  1. شما با رژیم یویو بازی می‌نمایید

شماتلاش می‌نمایید مناسب باشید و به رژیم خوراکی پایبند باشید اما این یک راه مناسب برای حفظ کم شدن وزن نیست؛ مطالعات نشان می‌دهد حتی میتواند اقبال مریضی‌های قلب عروقی را زیاد شدن دهد. در عوض ، تمرکز خود را بر روی تندرستی خود بگذارید و نه وزنتان.

الکایم می‌گوید:” این چیز بیشتری نیست که من ۱۰ کیلو وزن کم کنم. این باارزش است که میخواهم چه کسی شوم؟”