17 راه جلوگیری از آلرژی های فصل پاییز - درمان الرژی فصلی | مجله هفتگی

ناشر : دانلود موزیک ویدیو

17 راه جلوگیری از آلرژی های فصل پاییز - درمان الرژی فصلی | مجله هفتگی


همانطور که می دانید استفاده آنتی هیستامین نقادراست مناسبترین شیوه برای جنگیدن با آلرژی های فصلی باشد. در این مقاله قصد داریم به موارد دیگری بپردازیم که می‌توانید با انجام آن حساسیت فصلی خود را کنترل نمایید. پس همراه ما باشید.

  1. خوراکی های خوب میل کنید:

داشتن عادت‌های ناخوب خوراکی میل کردن قادراست مسائل بیشتری برای جسم به همراه داشته باشد. یکی از این مسائل بروز اسم و حساسیت‌های فصلی است.

مطالعات دکتری نشان داده است که مواد شیمیایی قدرتمندی به نام آنتی اکسیدان‌ها که در میوه‌ها،سبزیجات، آجیل، دانه‌ها، چای سبز و دیگر مواد یافت می‌شود قادراست به خوب شدن التهاب یاری کند.

همانطور که می‌دانید این گزینه یکی از عاملهای الزامی برای کنترل حساسیت است. شما می‌توانید خوراکی هایی که لبریز از امگا۳ و آنتی اکسیدان هستند را نیز امتحان نمایید.

  1. اضافه وزن خود را کم شدن دهید:

اضافه وزن دارا بودن قادراست نفس کشیدن شما را سخت تر کند. این مسئله وقتی دردناک تر می‌شود که مبتلا به حساسیت باشید. به همین خاطر مناسبتر است وزن خود را کم نمایید.

چربی‌های اضافی دور شکم مانع می‌شود ریه‌ها به درستی پیشرفت نمایان کنند و پرده دیافراگم به سمت پایین حرکت کند. به جمله دیگر اگر اضافه وزن داشته باشید نمی‌توانید تنفس مناسب و عمیقی داشته باشید. کم شدن وزن به دست اوردن اکسیژن مورد احتیاج برای جسم را ساده تر می‌کند.

  1. استرس خود را کم شدن دهید:

هر وقتی که در تقویت استرس زا قرار گرفتید، جسم شما هورمون‌های وابسته با استرس را ازاد خواهد کرد. در چنین تقویتی سیگنال‌هایی به قسمت‌های متفاوت جسم فرستاده می‌شود تا خود را برای انجام اقدامات ضروری مهیا سازند.

اگر این تقویت هر روز برای شما اتفاق بیفتد، استرس قادراست اسیب جدی به جسم و تندرستی آن وارد کند. یکی از قسمت‌هایی که گرفتار اسیب می‌شود سیستم ایمنی جسم است. سیستم ایمنی تضعیف شده واکنش‌های آلرژیک را زیادتر می‌کند. به همین خاطر بایست روش‌هایی را برای مقاومت با استرس خود یاد بگیرید.

  1. داروهای وابسته با حساسیت را به طور منظم استفاده نمایید:

معالجه‌های جانشین وقتی که با آنتی هیستامین به صورت منظم همراه شود قادراست علامت‌های حساسیت را خوب شدن بقسمتد. استفاده هر روزه مولتی ویتامین ها و مکمل‌های معدنی که شامل منیزیم، سلنیم، ویتامین C ، ویتامین E و تمام ویتامین های B هستند، یک فنجان چای نعناع یا بابونه قبل از خواب قادراست اثربخش باشد.

  1. دستگاه تهویه هوا و فیلتر آن را تمیز نمایید:

تعویض فیلتر چنین دستگاه‌هایی خیلی باارزش است. شما بایست هر سه ماه یکبار فیلتر این دستگاه‌ها را تعویض نمایید و از فیلترهای جدید بهره مند شوید.

  1. دستگاه تهویه هوا را در منزل روشن نمایید:

باز کردن پنجره‌ها و درب‌های منزل مناسبترین شیوه برای ورود مواد حساسیت زا (آلرژن) و دیگر مواد برانگیختن کننده به داخل منزل است. به همین خاطر بایست از باز گذاشتن پنجره ها و درب‌های منزل پیشگیری نمایید. دستگاه مرطوب کننده را روشن نمایید و میزان رطوبت را به زیر ۵۰ درصد مرتب کردن نمایید.

  1. این تغییرات را در ورودی منزل خود ایجاد نمایید:

حصیر یا فرش جلوی منزل همواره از مواد طبیعی همانند طناب یا دیگر الیاف ساخته شده اند و می‌توانند مناسبترین محل برای قارچ، کنه و دیگر موجودات باشند. در عوض می‌توانید از فرش ماشینی مصرف نمایید که از مواد طبیعی ساخته نشده اند.

همینطور حشرات مرده ای که همواره در لامپ‌ها قرار دارند را پاکسازی نمایید. وقتی که این حشرات تجزیه می‌شوند منشا مناسبی برای ایجاد مواد حساسیت زا خواهند بود. در نهایت قفسه ای را جلوی درب ورودی منزل قرار دهید.

از این قفسه برای حفظ کردن کفش‌های خود مصرف نمایید. خانواده و باارزشانان را تشویق نمایید کفش‌های خود را در ورودی منزل در بیاورند. اینکار قادراست میزان گرد و خاک و دیگر مواد حساسیت زا را کم شدن دهد.

  1. نقاط حساس منزل خود را شناسایی نمایید:

شاید این موضوع اندکی برایتان عجیب باشد اما داخل منزل قادراست زیادتر از فضای بیرون مواد حساسیت زا را در خود داشته باشد. مبلمان پوشیده شده با الیاف طبیعی و بالش‌ها، فرش‌های ساخته شده از نخ‌های طبیعی، پنجره‌های متفاوت، محیط های مرطوب و دیگر موارد قادراست سبب ایجاد حساسیت گردد.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که آلودگی هوای داخل قادراست ده برابر زیادتر از آلودگی هوای بیرون باشد و این آلودگی خیلی شدیدتر است. تمام نقاط منزل را به مناسبی شناسایی نمایید و اگر ضروری بود آن را تمیز و پاکسازی نمایید.

  1. اتاق خواب خود را تمیز نمایید:

سعی نمایید منزل خود را از شر گردو خاک موجود خلاص نمایید. پشت رختخواب و روتختی را تمیز نمایید وتلاش نمایید پنکه را نیز پاکسازی نمایید. همیشه از یک پارچه مرطوب مصرف نمایید. اگر پارچه‌ای خشک باشد قادراست گرد و خاک را به اطراف هدایت کند. رختخواب خود را تمیز نمایید.

تمام موارد همانند روتختی را بشویید. موارد و ایتم‌هایی که در اتاق خواب قرار دارد و نمی‌توان آن‌ها را شستشو داد بایست با مواد خوب پوشیده شوند.

  1. قفسه‌ها و گنجه‌های خود را از مواد حساسیت زا پاک نمایید:

لباس های خود را در کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید و کفش‌های خود را در جعبه های خوب بگذارید. شما می‌توانید لباس‌های خود را در فریزر بگذارید تا موجودات ریز موجود در آن را بکشید. همینطور دیوارها، گوشه‌ها و دیگر موارد را نیز پاکسازی نمایید.

  1. قارچ و کپک را از حمام خود دور نمایید:

پشت و زیر توالت را تحقیق نمایید تا اعتماد حاصل نمایید که هیچ قارچ و کپکی در آنپرورش نمی‌کند. مطمئن شوید که توالت به درستی نصب شده است.تلاش نمایید پرده حمام را به طور مرتب شستشو دهید. رطوبتی که از دوش حمام به نقاط عمیق وارد می‌شود قادراست مناسبترین محل برایپرورش قارچ و دیگر موارد باشد.

  1. اشپزخانه را تحت کنترل خود داشته باشید:

محتوای تمام جعبه‌های در باز را در ظروف بسته قرار دهید.تلاش نمایید فریزر خود را همیشه تمیز نگه دارید و به طور مرتب آن را شستشو دهید. برای یاری به کم شدنپرورش باکتری‌ها و قارچ ها از نمک مصرف نمایید. زیر سینک ظرفشویی را همیشه تحقیق نمایید. اکثر این مکان‌ها مرطوب هستند و مناسبترین محل برایپرورش قارچ و کپک محسوب می‌شوند.

  1. اتاق نشیمن را تحقیق نمایید:

اگر می‌توانید از شر لوازم و اسباب اضافی خلاص شوید. آن را با دیگر مواد خوب جانشین نمایید. فرش خود را نیز جانشین نمایید. کفپوش‌های سفت و استوار همانند وینیل یا چوب کمتر از دیگر موارد، آلرژن‌ها را در خود نگه می‌دارند.بایست پرده‌های ساخته شده از الیاف طبیعی را جانشین نمایید.

  1. سری به زیر زمین بزنید:

هر قسمتی از زیر زمین را مورد تحقیق قرار دهید. وجود رطوبت در زیر زمین قادراست مناسبترین محل برایپرورش باکتری‌ها و قارچ‌ها باشد. اگر چنین مواردی را نمایان کردید با سفید کننده یا دیگر مواد شوینده آن را تمیز نمایید.

تمام آیتم های ذخیره شده در زیر زمین را تمیز نمایید. موارد همانند جعبه‌ها، روزنامه‌ها و چوب ها بایست تحقیق شوند. رطوبت زیر زمین را با دستگاهی به نام رطوبت سنج اندازه گیری نمایید. بایست این روطبت زیر ۵۰ درصد باشد.

  1. قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید:

قبل از رفتن به رختخواب، دوش بگیرید. اینکار قادراست مواد حساسیت زا را از روی جسم و مویتان پاک کند.

  1. وقتی که بیرون از منزل هستید عینک یا عینک آفتابی بزنید:

پوشاندن چشم قادراست آن‌ها را از شر مواد حساسیت زا و دیگر برانگیختن کننده‌هایی که در این نواحی وجود دارد خلاص کند. همین امر سبب کم شدن خارش، قرمزی و التهاب خواهد شد.

  1. وقتی که مواد حساسیت زای بیشتری در بیرون وجود دارد فعالیت‌های خارج از منزل را کم شدن دهید:

مواد حساسیت زا اکثر درطول بعد از ظهر و ظهر به زیادترین میزان خود می‌رسند. پس مناسبتر است در این وقت از روز به بیرون از منزل نروید.