علت رشد نکردن عضلات در بدنسازی - 7 دلیل عدم رشد عضله | مجله هفتگی

ناشر : دانلود موزیک ویدیو

علت رشد نکردن عضلات در بدنسازی - 7 دلیل عدم رشد عضله | مجله هفتگی


وقتی که به شدت بر روی انجام تمرینات ورزشی تمرکز می‌نمایید انتظار دارید نتایج حاصل از آن را مشاهده نمایید. اگر نتوانید به نتایج مددید خود برسید خیلی زود خسته می‌شوید. همانطور که می‌دانید مصرف مستمر از خدمات باشگاه‌ها یا کار کردن با یک مربی شخصی قادراست خیلی پر هزینه باشد. به همین خاطر بایست مطمئن شوید که در کنار تمرینات ورزشی نکات دیگری را رعایت می‌نمایید. با انجام چند ترفند ساده قادر خواهید بود عضلات مناسبی بسازید و چربی‌ها را آب نمایید. در این مقاله قصد داریم اشتباهاتی را که مردم در این زمینه انجام می‌دهند را مرور کنیم و به جای آن کارهایی که می‌توانید برای به دست آوردن نتایج مناسبتر انجام دهید را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

تکرارهای شما تمام اشتباه هستند:

وقتی که از تمرینات قدرتی مصرف می‌نمایید، امکان پذیر است بخواهید سه ست معیار را به صورت ۱۰ الی ۱۲ بار در هر تمرین ورزشی تکرار نمایید. اما چنین فکر کردنی شما را از رسیدن به هدفتان باز می‌دارد. با اینکه تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که تعداد بهینه تکرارها در به حدبیشتر رساندن ساخت عضلات محدوده ۶ الی ۱۲ تکرار در هر ست است اما این موضوع بدین معنی نیست که تمام آموزش‌های شما بایست این چنین باشد. ممحدودهه تکرار کمتر( ۱ الی ۵ تکرار در هر ست) را با مصرف وزنه‌های سنگین و نیز ممحدودهه تکرار زیادتر ( ۱۸ الی ۱۲ تکرار) را با وزنه های روش تر انجام دهید. تگونه در تکرارها برای بهینه سازیپرورش و پیشرفت عضلات خیلی اثربخش است.

از کربوهیدارت به اندازه یا به طور کلی کالری خوب مصرف نمی‌نمایید:

زیادتر مردم برای ساخت عضلات خود تنها بر روی استفاده پروتئین تمرکز می‌کنند اما به دلیل داشته باشید که این کار به تنهایی جوابگو نخواهد بود. نداشتن کربوهیدرات‌های به اندازه در رژیم خوراکی قادراست درد سر ساز باشد. استفاده کربوهیدرات به اندازه برای ساخت عضلات ضروری و الزامی است. کربوهیدرات ها نه تنها برای سوخت رسانی در طول تمرین ورزشی الزامی است بلکه قادراست انرژی ضروری برای ساخت عضلات را فراهم کند و به ساخت مجدد بافت عضلات یاری نماید. ساخت مجدد بافت عضلات قسمت الزامیپرورش عضلات است که زیادتر مردم آن را نادیده می‌گیرند.

تمرین ورزشی شما تگونهی ندارد:

انجام پرس سینه و اسکوات به صورت یکسان نقادراست کارساز باشد. اگر هر روزه تمرینات ورزشی یکسانی انجام دهید به هدف خود یعنی ساخت عضلات قوی نخواهید رسید. برای اینکه بتوانیدپرورش عضلات را برانگیختن نمایید بایست از تمرینات ورزشی متگونه مصرف نمایید. مناسبترین شیوه برای انجام اینکار مصرف تمرینات ورزشی مختلف است.

تمرینات کاردیوی بیشتری انجام می‌دهید:

اگرچه مصرف تمرینات ورزشی کاردیو قادراست ضربان قلب را زیاد شدن دهد و به تندرستی قلب یاری کند اما انجام بیش از اندازه تمریناتی همانند دویدن، شنا کردن یا دیگر تمرینات کاردیو قادراست بافت‌های عضلات را بسوزاند. اگر در ساخت عضلات مسئله دارید،تلاش نمایید تمرینات کاردیو را هفته ای دوبار انجام دهید. اگرچه این موضوع به دید متضاد می رسد اما قادراست نتایج موجود را خوب شدن بقسمتد.

همینطور بخوانید: مناسبترین تمرینات کاردیو

از وزنه‌های سنگین مصرف نمی‌نمایید:

ساخت عضلات یکی از تغییرات بیولوژیکی باارزشی است که احتیاجمند محرک‌هایی برای انجام اینکار است. این موضوع بدین معنی است که شما بایست شدت تمرینات خود را زیادتر نمایید تا به جسم یاری کند ساخت عضلات را آغاز نماید. مطلب کلیدی این است که مصرف وزنه‌های زیادتر قادراست اثربخش باشد. باارزش نیست در هفته چند بار ورزش می‌نمایید یا چقدر در این مسیر ثابت گام هستید، اگر خودتان را در این تمرینات به چالش نکشید، نمی‌توانید عضلات مورد احتیاج خود را بسازید. سه ست از تمرینات ورزشی را که دوست دارید انجام دهید، بین هر ست ۹۰ ثانیه استآسان نمایید.

در طول تمرینات ورزشی خود به بدنتان توجه نمی‌نمایید:

اگر فکر می‌نمایید هوشیاری و آگاهی در مورد جسم تنها در تمریناتی همانند یوگا الزامی است اشتباه می‌نمایید. اگر به صورت ذهنی نتوانید کنترلی بر روی جسم داشته باشید قادر نخواهید بود عضلات قوی بسازید. دفعه بعد اگر خواستید وزنه بردارید، بر روی عضلات خود تمرکز نمایید و تمام حواس خود را در این ناحیه جمع نمایید. اینکار به شما یاری می‌کند تمرینات ورزشی خود را به درستی انجام دهید. این موضوع نیز بدین معناست که عضلات مناسبتر و زیادتری خواهید داشت. وقتی که می‌خواهید اینکار را یاد بگیرید و تمرین نمایید، مناسبتر است از وزنه‌های روش تر بهره مند شوید. در این میان از کشش‌های استاتیک و فعال همانند یوگا در برنامه ورزشی خود مصرف نمایید.

استآسان به اندازه ندارید:

اگر خواب به اندازه نداشته باشید و به طور مکرر تمرین نمایید،توانایی ساخت عضلات را از دست خواهید داد. برای ساخت عضلات، جسم شما بایست فیبر داخل عضلات را بشکند و سپس گونه های مختلف و زیادتری از فیبر عضلات را به جای آن بسازد. بدون استآسان به اندازه عضلات وقت خوب برای بازسازیوپرورش را نمایان نخواهند کرد. هر شب ۸ ساعت بخوابید، تمرینات وزنی را هر هفته سه روز انجام دهید و بین هر کدام از تمرینات ورزشی استآسان نمایید.

۳ دیدگاه

  1. ❖ سید محمد در دی ۲۱, ۱۳۹۶در۴:۵۲ ب٫ظ

    باسلام برای دارا بودن جسم وعضلات قوی بایست درباشگاه کار کرد بادیدن مردم موفق درمحل ورزش کومک شایاین به فکرها می نماید درمنزل تنهایی موفق نمی شویم یاعلی مدد.

    جواب ›
  2. ❖ فرزاد در آبان ۱۳, ۱۳۹۷در۱۲:۳۲ ب٫ظ

    با سلام

    مطلب شما را مطالعه کردم و این اشتباهات هر کدامش م
    نظر های خودتون را برای دانلود موزیک ویدیو قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد