عوامل ایجاد میگرن و دلایل تحریک آن - 14 چیزی که میگرن را بدتر میکند | مجله هفتگی

ناشر : دانلود موزیک ویدیو

عوامل ایجاد میگرن و دلایل تحریک آن - 14 چیزی که میگرن را بدتر میکند | مجله هفتگی


محرک های میگرن امکان پذیر نیست یکی باشد و یکسان عمل کند. بایست بدانید که چطور گروهی از محرک‌های شخصی می‌توانند مقصر باشند.

ترکیبی از عطر، بی‌خوابی و دود سیگار قادراست محرکی برای میگرن‌های دردناک باشد.

حقایقی سریع

درمورد فاکتور هایی (نظیر دود سیگار و استرس) که سبب میگرنتان می‌شود فکر نمایید.

بعد، ترکیبی از فاکتور هایی (نظیر بی‌خوابی همراه با بیشتر خوراکی میل کردن) که سبب حمله‌های میگرنی می‌شوند را معین نمایید.

آگاه بودن از محرک‌های میگرن قادراست به شما در پیشگیری از میگرن در آینده یاری کند.

کنترل کردن میگرن قادراست سبب شود شما احساسی شبیه به داستان بچه خرس‌ها داشته باشید، دنبال خواب یا ورزش به اندازه و یا ترکیب هر دو باشید، بدین ترتیب به‌دور نگه‌داشتن حس زیان‌آور آن یاری می‌نمایید.

به دور از افسانه پری‌ها، تلاش برای یافتن تعادلی درست در زندگی حقیقت محض است.

تحقیقات نشان داده‌اند که عاداتی نظیر کم خوابی مفرط یا خیلی بیشتر و ورزش سنگین قادراست محرک میگرن باشد، فکر کردن درباره‌ی منبع محرک‌های میگرن در خودتان مناسبترین راه برای کنترل و دوری از آن‌ها است. پژوهش منتشر شده در نشریه عصب‌شناسی نشان داد که کنترل فاکتور های میگرن تا چه حد پیجیده‌اند.

بر اساس مطالعه‌، زیادتر از ۵۰٪ مردمی که از میگرن‌هایی که بر تاثیر رایحه‌ها بوجود می‌آیند رنج می‌برند، حداقل یک محرک که همیشه یا اکثر سبب حمله‌های میگرنیشان می‌شود را می‌شناسند. با این حال پژوهشگران گرفتنند که تنها یک نفر از هر ۱۰ نفر که میگرن رایحه‌ای را تجربه کرده‌ است بعد از قرار گرفتن دربرابر تنها یک فاکتور به میگرن گرفتار می‌شود.

پزشک جاشوا کوهن، کارشناس مغز و اعصاب و مدیر مرکز سردرد در موسسه‌ی سردرد سنت لوک روزولت مرکز بیمارستان در شهر نیویورک می‌گوید:

مطابق با مفاهیم قبلی از محرک‌های میگرن، گرفتنیم رابطه فاکتور های با سردرد یک به یک نیست بلکه ما بر این باوریم که چند فاکتوری است. به جمله دیگر، قرار گرفتن دربرابر نور درخشان امکان پذیر نیست سبب میگرن شود، اما اگر دربرابر نوری درخشان قرار بگیرید و هم‌چنین در همان روز دیگر فاکتور های نظیر تغییر در آب و هوا و یا بدون اینکه خوراکی میل کنید به مدت زیاد بیرون باشید را تجربه نمایید امکان پذیر است سبب میگرن شود.

این بدان معناست که بایست به محرک‌ها اندکی مختلف‌تر از آنچه که عادت کرده‌اید نگاه نمایید. به گفته پزشک روبرت کانیاکی، مدیر مرکز سردرد در دانشگاه پیتسبورگ، رئیس قسمت سردرد، و استادیار مغز و اعصاب، امکان پذیر است مناسبتر باشد که به محرک‌هایتان به عنوان فاکتور های ریسک شخصی برای ایجاد میگرن فکر نمایید.

سپس متوجه می‌شوید که مقدمه میگرن شما چیست، چه ترکیبی از تقویت بیشتر شدن کننده‌اند و حمله میگرنی برای شما بوجود می‌آورند.

چه چیزهایی میگرن را برانگیختن میکند؟

فهرست محرک‌های بالقوه‌ی میگرن زیادست، و مواد امکان پذیر که قادراست به این فهرست اضافه شود زیادتر است. اما بایست به محرک‌های متفاوت که به طور هم وقت قادراست به کنترل مناسبتر میگرن منجر شود، توجه نمود. ” فاکتور های ریسک” که بایست از آن‌ها آگاه بود جملهند از:

  1. خواب خیلی بیشتر یا خیلی کم
  2. بیشتر خوراکی میل کردن بیش از اندازه یا بیرون بودن به مدت زیاد بدون اینکه چیزی میل کنید
  3. تغییر در شدت استرس
  4. کافیئن بیش از اندازه یا به شدت کم شدن دادن مقداری که عادت کرده‌اید که مصرف نمایید
  5. کاهش آب بدن
  6. ورزش سنگین
  7. عادت ماهانه
  8. آشامیدن الکل
  9. میل کردن خوراکی های ویژه
  10. سیگار کشیدن
  11. گرمای بیش از اندازه
  12. نور
  13. درد گردن
  14. رایحه‌های ویژه نظیر عطر

بعضی از محرک‌ها پرهیز ناپذیرند، شما نمی‌توانید عادت ماهانه را متوقف نمایید یا آب و هوا را کنترل نمایید. اما اگر زمانی عادت ماهانه را سپری می‌نمایید، ورزش ننمایید و بیش از اندازه قهوه بنوشید مطمئن باشید که به میگرن مبتلا می‌شوید. قدم‌هایی برای پیشگیری از محرک‌هایی که می‌توانید کنترل نمایید بردارید.

علت کنترل میگرن‌ها خیلی چالش بر انگیز است، پزشک کانیکی توضیح می‌دهد که چندین فاکتور ژنتیکی میگرن و محرک‌های بالقوه‌ی بیشتری وجود دارند. استرس، تغییرات هورمونی خانم هاه، آب ‌و هوا، تغییرات در برنامه هر روزه، حساسیت به نور فلورسنت، صدای بلند، و رایحه‌های قوی همگی قادراست به صورتی روی سیستم عصبی ژنتیکی اثر بگذارد که منجر به میگرن شوند.

به گفته کانیکی ” تا به امروز، بایست رایج‌ترین تغییرات ژنتیکی تعیین کننده‌ی میگرن در مردم شناسایی شده باشد.”

پزشک کوهن می‌‌گوید، اگرچه میگرن پیچیده است، به زبانی ساده، به این معناست که مغز شما به شدت برانگیختن پذیر است، بازتاب بعضی مقدمه تحمل کمتر و البته بدون میگرن خواهد بود. و منجر به فرآیند برانگیختن پذیری می‌شود که سردرد ایجاد می‌کند. این وضعیت بیش از اندازه برانگیختن شدن، ژنتیکی است اما صدها و حتی هزاران ژن وجود دارد که میگرن ایجاد می‌کند.

چه چیزهایی سبب بدتر شدن میگرن میشود؟

روش زندگی خوب برای جلوگیری از میگرن

عادات روش زندگی سالم قادراست به مغز که به شدت برانگیختن پذیر است یاری کند. افزون بر این شناسایی مدلهای برانگیختن پذیر به پیشگیری از حمله‌ها یاری کند:

  • میل کردن خوراکی و میان نوبت طبق برنامه‌ی منظم
  • خوابیدن طبق برنامه منظم، از چرت زدن‌ها و خوابیدن‌های آخر هفته دوری نمایید
  • آب به اندازه بنوشید به معنای ۱و نیم لیتر آب در روز است
  • ورزش کردن منظم

به گفته کوهن، ” تمام این فاکتور های به منظور خوب شدن دوره معالجه بیماران میگرنی نشان داده شده است. و قسمت باارزشی از کنترل میگرن هستند.”