راه های ترک خودارضایی - چگونه خود ارضایی را درمان کنیم؟ | مجله هفتگی

ناشر : دانلود موزیک ویدیو

راه های ترک خودارضایی - چگونه خود ارضایی را درمان کنیم؟ | مجله هفتگی


خودارضایی در هرفرهنگی اتفاق می‌افتد، در هر دوره‌ای از تاریخ، و روش‌ای است که زیادترِ نوجوانان پیش از اقدام به روابط زناشویی در بزرگسالی، در دامش خواهند افتاد.این لذت زودگذر و وسوسه‌انگیز آنقدر مخرب است که قادراست تمام جنبه‌های زندگی هر شخصی را تحت اثر قرار دهد و شخص را به مسیر نابودی بکشاند، پس بایست این انگیزه را مهار کرده، انظباط شخصی‌تان را بدست آورده، و روی تمایلات‌تان کنترل داشته باشید.

در دنباله با مجله تندرستی همراه شوید و کامل‌ترین آموزش راهکارهای ترک خودارضایی را بخوانید.


قسمت اول ترک خود ارضایی: سرگرم و متمرکز باشید.
  1. راه دیگری برای تخلیه انرژی و زمان‌گذرانی نمایان نمایید.

زندگی‌تان را با فعالیت‌های سرگرم کننده پرنمایید. هیجان انجام کاری مختلف، قادراست درجانشین کردن میل به خودارضایی به شما یاری کند، و دفعه بعد اگر وسوسه شدید، چیزی برای پرت کردن حواس‌تان خواهید داشت. این راه‌ها را امتحان نمایید:

خلاق باشید. فرایند تغییر امیال زناشویی به برون‌دادی ابتکارآمیز(که تعالی شگفت‌انگیز ندلگرمیه می‌شود) چیزی است که قرن‌هاست صومعه‌نشین‌ها و مرشدها به آن متکی بوده‌اند. آغاز به نوشتن نمایید، نواختن یک ساز را یاد بگیرید، نقاشی نمایید، طراحی نمایید، و یا هرکاری که سبب می‌شود احساس نمایید دارید کاری مبتکرانه انجام می‌دهید.

ورزش نمایید. برتر بودن دریک رشته ورزشی، احتیاجمند انظباط و پشتکاراست. یکی از علاقه‌مندی‌های‌تان را دنبال نمایید نظیر، دو یا شنا، یا یک ورزش گروهی مثل فوتبال، بسکتبال، یا تنیس. هر شکلی از ورزش، به شما در تسکین تنش و فشار، احساس شادابی یاری خواهد کرد، و همینطور سبب می‌شود روی جسم و بدن‌تان به روش‌ای مثبت متمرکز شوید. یوگا، شکل دیگری از ورزش است که به شما احساس آرامش زیادتری داده و احتمال میل ناگهانی به خودارضایی را کم شدن می‌دهد.

غذا سالم داشته باشید. میوه‌جات و سبزیجات، اثرات سالمی روی جسم داشته و مواد غذایی ضروری برای زیاد شدن انرژی جهت فعال‌ترب ودن درطول روز را تامین می‌نماید.

یک سرگرمی جدید، یا یک مهارت رشدی نمایان نمایید. یادگرفتن چیزی که برای تبحر درآن، وقت زیاد ضروری است قادراست توجه مغز را از خوشنودی آنی خودارضایی به سمت خوشنودی کسب اهداف دربلند مدت، جلب کند. مهارت‌هایی نظیر آشپزی، نجاری، تیراندازی، نانوایی، سخنرانی برای عموم یا باغبانی و گلکاری را امتحان نمایید.

داوطلب کارهای خیرخواهانه شوید. انرژی‌تان را صرف یاری به نوجوانانی نمایید که خوش‌اقبالی کمتری نسبت به شما داشته‌اند، مثلا دریک پناهگاه فعالیت نمایید، به دانش آموزانی که از خانواده‌های کم‌درآمد هستند، درس بدهید، مناطق ضرر‌دیده را تمیز و مرتب نمایید، یا برای یک کار خیر، پول جمع نمایید.

شما از یاری به دیگران به احساسی بشردوستانه خواهید رسید، و وقت کمتری برای منحرف شدن ازاهداف‌تان نمایانخواهید کرد.

  1. برای پیشگیری ازخودارضایی درساعات استآسان هر روزه‌تان، برنامه داشته باشید.

اگر مسئله شما به پیش از خواب یا زیردوش حمام برمی‌گردد، از هر فاکتور وسوسه‌انگیزی برای خودارضایی پرهیز نمایید. مثلا اگر این عادتیست که شب‌ها پیش از خواب به سراغ‌تان می آید، روی زمین شنا بروید، تاجایی که آن‌قدر خسته شوید که هیچ‌کاری جز خوابیدن نتوانید انجام دهید. اگر وقت حمام کردن برای‌تان برانگیختن‌کننده است، فقط از آب سرد و یخ مصرف نمایید؛ این‌طور زیاد در حمام نخواهید ماند.

اگر همیشه بعد از برگشتن از مدرسه یا دانشگاه خودارضایی می‌نمایید، یک برنامه مناسب و کامل داشته‌باشید تا از احساس کسالت پیشگیری نمایید. اگر کارویژهی برای انجام دادن ندارید و ذهن‌تان مکررا درگیر فکرها زناشویی می‌شود، مشغولیت‌های برنامه‌تان را بیشتر نمایید. خواهید نظر که جلوگیری ازخودارضایی ساده‌تر خواهدشد اگر خیلی سرگرم یا خیلی خسته باشید چون دیگر انرژی برای‌تان نمی‌ماند که به چیزهای حواس‌پرت‌کن توجه نمایید.

اگر صبح‌ها برای این‌کار وسوسه می‌شوید،تلاش نمایید اندکی زیادتر لباس بپوشید تا لمس بدن‌تان سخت‌تر شود.

  1. تنهایی‌تان را ممحدوده نمایید.

اگر علت خودارضایی‌تان زیادتر احساس تنهایی است، راه‌هایی نمایاننمایید که تاجایی که امحل دارد، درجمع باشید. یعنی بایست تاجایی که می‌توانید درکلوپ‌ها یا فعالیت‌ها شرکت نمایید، زیادتر دعوت‌ها را بپذیرید و زیادترهم دیگران را دعوت نمایید، و از خلوت‌تان خارج شوید تا دوستان زیادتری نمایان نمایید. اگر می‌خواهید کسی را ملاقات نمایید، ازیک دوست بخواهید برای‌تان ترتیب یک دیدار آن‌لاین را بدهد.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید، ممحدوده کردن وقت‌های تنهایی‌تان درخانه است. اگر همواره، یک یا دو ساعت پیش از آمدن پدر و مادرتان از محل کار خودارضایی می‌نمایید، دراین فاصله وقتی، برای پیاده‌روی بروید، یا دریک کافی‌شاپ تکالیف‌تان را انجام دهید.

حتی اگر تمام دوستان شما سرشان شلوغ است، بازهم می‌توانید با رفتن به جمع عمومی، انگیزه برای خودارضای را ممحدودهنمایید. برای نمونه، به‌جای این‌که مسابقات را تنها در خانه تماشا نمایید، به یک محل عمومی برای تماشا بروید. حتی اگر با دوستان‌تان برای پرسه‌زنی بروید، مناسبتر از تنها ماندن است و بنابراین وقتی برای خودارضایی نخواهید داشت.

  1. تماشای فیلم پورن را متوقف نمایید.

امکان پذیر است یکی از علت ها این‌که بیشتر خودارضایی می‌نمایید این باشد که می‌دانید اگر بخواهید می‌توانید درعرض چندثانیه به فیلم پورن دسترسی نمایان نمایید. با این‌حال اگر اراده متوقف کردن تماشای این فیلم‌ها را ندارید، بایست از راه‌های دیگری این‌کار را انجام دهید:

نرم‌افزار بلوک کننده پورن روی کامپیوترتان نصب نمایید. البته پسوردش را خواهید دانست، اما دور از دسترس نگه‌داشتنش به شما یادآوری می‌کند که الویت شما چیست. همینطور می‌توانید زمان انتخاب پسورد، درفایل تکست، تصادفا تایپ نمایید، برای وارد کردن پسورد و تائیدش، آن را کپی پیست نمایید، سپس فایل تکست را حذف نمایید. بدین ترتیب دیگر پسورد پورن بلاکر خودتان را نمی‌دانید! این مناسبترین شیوه برای قوی حفظ کردن شما و پیشگیری از جدال درونیست.

اگر تمایل به خودارضایی زمان تماشای پورن درکامپیوترتان دارید،تلاش نمایید کامپیوترتان را به جایی منتقل نمایید که دیگران بتوانند شما را ببینند.

اگر یک کلکسیون واقعی و غیرقانونیی از پورن دارید، هرچه زودتراز شرشان خلاص شوید.

یاری بخواهید. اپلیکیشن‌های ترک اعتیاد به پورن نظیر Brainbuddy جوری طراحی شده‌اند که روی مغزتان اثر گذاشته و خواهان ارتباط واقعی باشید، نه پورن!

  1. سرسخت و صبور باشید.

ترک اعتیاد به خودارضایی، نظیر صاعقه به شما اصابت نخواهد کرد. این فرایندی است که احتیاجمند تپیمان است و امکان پذیر است گاهی هم اشتباه نمایید یا پسرفت داشته باشید. جدال واقعی، احتیاجمند پشتکار و استقامت است، درنتیجه الان متپیمان شوید که اجازه اشتباهات کوچک در مسیرتان را نخواهید داد.

یک سیستم پاداش برای خودتان تعیین نمایید. به خودتان برای پایبند ماندن رشوه بدهید، و برای رفتارهای مناسب‌تان پاداش دردید بگیرید. مثلا، اگر توانستید دو هفته را بدون حتی یک بار خودارضایی پشت سر بگذارید، با خودتان اندکی مدارا نمایید مثلا یک گیم جدید یا یک بستنی.

سیستم‌های پداداش‌دهی، فوق‌العاده‌اند؛ فقط مواظب باشید با چیزی که درحال جنگیدن با آن هستید به خودتان پاداش ندهید، که دراین مورد، همان خودارضایی است! اگر به خودتان بگویید که بعد از یک هفته مقاومت، با خودارضایی از خودتان تشکر خواهید کرد، آن را تبدیل به چیزی خواهید نمود که حتی زیادتراز قبل می‌خواهیدش!


قسمت دوم ترک خود ارضایی: طرز فکرتان را درست نمایید.
  1. دست از تنبیه خودتان بردارید.

این‌طور به قضیه نگاه نمایید: اگر مدام درحال محکوم کردن احساس‌تان درمورد خودارضایی باشید، پس همچنان دارید تمام مدت به آن فکر می‌نمایید.

هرگز اعتیاد به خودارضایی را با اعتیاد دیگری مفاکتوره ننمایید، آنان آنقدر به‌هم مربوطند که شما اراده‌ای نخواهید داشت. درعوض، آگاه باشید که این مسئله مربوط به شماست، اما برای توقف این گرایش سرسخت خواهید بود.

یادتان باشد، شما انسانید، و انسان‌ها خودارضایی می‌کنند. بعضی از مطالعات نشان می‌دهند زیادتر از ۹۵ درصد از مردها و ۸۹ درصد از زن‌ها تائید می‌کنند که خودارضایی می‌کنند. اگر بدانید که تنها نیستید، کمتر احساس شرمندگی خواهید کرد.

با یادآوری تعداد دفعاتی که برای خودتان احساس تاسف کردید در حالی‌که می‌توانستید چشم‌پوشی نمایید، در برابر غرق شدن در نادلگرمیی مقاومت نمایید.

  1. اعتقادات اشتباه درمورد عوارض خودارضایی را نپذیرید.

اگر می‌خواهید این اعتیاد را ترک نمایید، بایست ترک این عادت رابه تنهایی به‌خاطر علت های که شخصی و اخلاقی هستند انجام دهید، نه به علت های که مربوط به تندرستی می‌شوند. تنها علت واقعی که مربوط به تندرستی می‌شود، درد و خراشیدگی دراثر خودارضایی مزمن است، که با توقف لمس کردن مکرر، رفع می‌شود. در اینجا پیامدهایی را که خودارضایی در بر ندارد می آوریم:

  • خودارضایی سبب نازایی، انزال زودرس یا ناتوانی زناشویی نمی‌شود.
  • خودارضایی سبب جنون نمی‌شود.
  • خودارضایی سبب نابینایی، یا حتی لکه‌های چشمی نمی‌شود.
  • خودارضایی سبب تکرر ادرار نمی‌شود.
  1. باور داشته باشید که پیشرفت خواهید کرد.

اگر این ایمان را داشته باشید که واقعا می‌توانید راهی برای ترک اعتیاد به خودارضایی نمایان نمایید، قادر به انجام این‌کار خواهید بود. شاید هدف شما توقف کامل خودارضایی نباشد، اما قصدتان این باشد که ان را ممحدوده به اندازه نمایانی نمایید مثلا یک یا دو بار در هفته. این هم خیلی مناسب است. اگر باور داشته باشید که می‌توانید در این نبرد پیروز شوید، احتمال موفقیت‌تان خیلی زیادتر خواهد بود تا این‌که خودتان را دست کم بگیرید.

با این‌حال، شاید روزهایی باشد که پسرفت داشته باشید. اگر دیدید روزی که قرار نبوده است خودارضایی نمایید این‌کار را کردید، فکر ننمایید که “اوه، خب، من که به هر حال این روز را از دست داده‌ام” و سپس بقیه روز را با میل و رغبت شدید به خود ارضایی دنباله دهید و روز بعد از نو آغاز نمایید. این به همان اندازه غیرمنطقی است که فکر نمایید بایست تمام شیرینی پای را میل کنید فقط چون یک کلوچه خوردید و رژیم تمام آن روز را خراب نمایید.

  1. بدانید که چه وقتی بایست یاری بخواهید.

اگر تمام راه‌ها را امتحان کردید و نتوانستید این اعتیاد را تحت کنترل بگیرید، شاید وقت آن باشد که موضوع را به کس دیگری بگویید و از او یاری بخواهید. خجالت نکشید، و به یاد داشته باشید که خیلی از مردم مسئله یکسان شما را دارند. یاری خواستن یک حرکت شجاعانه است و خیلی از مردم همین فکر را می‌کنند.

از پیشوای مذهبی‌تان راهنمایی بخواهید. از روحانی محلی‌تان یاری بخواهید. سه چیز را به‌خاطر داشته باشید:

اول، این مردم قسمتی از روحانیت شده‌اند چون خودشان را به اجتماع‌شان تخصیص داده‌اند.

دوم، مطمئنا به کسی که قبلا به خودارضایی معتاد بوده یاری کرده‌اند. و در آخر، آنان متپیمان به رازداری و حفظ اسرار هستند.

با رهبر روحانی، اسقف، امام، یا هر پیشوای مذهبی دیگر یک قرار ملاقات خصوصی بگذارید و ببینید پیشنهاد او یاریی می‌کند یا نه.

با یک دکتر هم می‌توانید ملاقات نمایید. مشاوران، روانشاسان و رواندکتران تمام برای یاری به مردم با مقدار اعتیادهای گوناگون آموزش دیده‌اند. اول با یک معالجهگر در زمینه مسئله خودتان دیداری داشته باشید. راه‌های معالجه ای متعددی وجود دارند، از معالجه رفتار ادراکی گرفته تا معالجه دارویی.


چند مطلب درباره ترک خودارضایی

روی تخت‌تان ننشینید. از میزو صندلی مصرف نمایید و همیشه در جمع دیگران بنشینید.

هر زمان میل‌تان به خود ارضایی خیلی شدید بود، دوش آب سرد بگیرید! نه تنها روان‌تان را آرام می‌کند بلکه خاصیت ها بیشتر دیگری هم برای تندرستی و انرژی دارد.

به خانواده یا هر کس دیگری فکر نمایید و این‌که گویی دارند شما را تماشا می‌کنند.

هر زمان احساس کردید به خودارضایی احتیاج دارید، برای پیاده‌روی یا دو آهسته بروید. همیشهتلاش نمایید زمانی این میل به سراغ‌تان آمد خودتان را سرگرم نمایید.

زیادتر ورزش نمایید و بیرون از خانه بروید. این راهی عالی برای مشغول کردن ذهن است.

روزه گرفتن را امتحان نمایید. هر روز چند ساعت از خوراکی و آشامیدنی پرهیز نمایید تا ذهن‌تان را از گرایشات زناشویی منحرف نمایید. روزه‌داری، به شما قدرت کنترل مناسبتری برای امیال‌تان می‌دهد.

ذهن‌تان را با موزیک‌های غیرزناشویی مشغول نمایید.

اهداف کوچک برای خود تعیین نمایید، با سه روز پاک ماندن آغاز نمایید، روز سوم دست‌انداز وجود دارد، از آن رد شوید و بدانید که متپیمانید. سپس روی یک هفته متمرکز شوید، بعد هم روی ده روز، سپس دو هفته، و بعد هفده روز، و…

هر روز عصرها ورزش نمایید، سبب می‌شود شب‌ها خسته باشید. و از آنجایی‌که خودارضایی اکثر شب‌ها انجام می‌شود اگر خسته باشید خواب را به این کار ترجیح خواهید داد.

اگر وسوسه، فکرها شهوانی یا فکر ویژهی به ذهن‌تان رسید، فورا به موضوعی مختلف فکر کمید، مثل بیسبال، فوتبال، …


نظر های خودتون را برای دانلود موزیک ویدیو قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد