هوای بدنتان را در بارداری بیشتر داشته باشید | مجله هفتگی

ناشر : دانلود موزیک ویدیو

هوای بدنتان را در بارداری بیشتر داشته باشید | مجله هفتگی


از قدیم شنیدیم که میگن عقل سالم تو جسم سالمه. پس با مواظبت از جسم می تونیم زندگی مناسبتری حتی از لحاظ روحی داشته باشیم. ارزش مواظبت از جسم و روح برای زنانیی که باردار هستند، زیادتره. پس اگر بخوایم تغییراتی تو ضرب المثل بالا بدیم که یه جورایی به زنانی باردار مربوط باشه می تونیم بگیم: بچه سالم تو جسم مادر سالمه. این تندرستی جسمی و روحی مادر به فاکتور های متفاوتی ارتباط داره، مثل: تغدیه مناسب، خواب مناسب، رعایت تمام نکات ضروری در این دوران، دارا بودن اطلاعات ضروری در مورد بارداری و انجام فعالیت های درست و هماهنگ با بارداری.

تو این مطلب میخوایم در ارتباط با مورد آخر یعنی فعالیت های درست و هماهنگ با زنانی باردار صحبت کنیم. توصیه ما به شما امتحان ماساژ و یوگا در بارداریه.

ماساژ در تمام وضعیت و برای هر ادمی لذت قسمته. عضلات و مغز خسته ای که شاید درگیر روزمرگی شدن با ماساژ مجال تازه قوا نمایان می کنند. در واقع ماساژ یه ورزش روحی و جسمیه. ماساژ سر متمرکز روی جمجمه ی شماست جایی که تمام عصب هاتون قرار داره و با این کار فکرتون برای چند ساعت خالی از تمام ی مسائل روز میشه. جالبه بدونید که ماساژ پا میتونه روی کل بدنتون اثر مثبت بذاره. پا بخش باارزشی از بدنتونه و ماساژ پا آرامش مناسبی رو به کل بدنتون سرایت میده. این خاصیت ها برای زنانی باردار هم وجود داره. زنانی باردار تغییرات هورمونی و تغییرات فیزیکی بیشتری رو در طول ۹ ماه تجربه می کنند. ماساژ در بارداری به گذروندن آسان تر و آروم تر این دوران یاری می کنه و خاصیت ها زیر رو براتون داره:

مرتب کردن هورمون ها: برخی از زنان امکان پذیره در طول بارداری گرفتار افسردگی شوند. ماساژ مرتب در این دوره از استرس های رایج بارداری و افسردگی پیشگیری می کنه و حتی میتونه با مرتب کردن هورمون های اثربخش بر خلق و خو بهتون آرامش بیشتری بده.

کم شدن تورم: حتما زنانی بارداری که از تورم پاها و یا بخش های دیگه ی بدنشون گله دارند رو دیدید. ماساژ راه مناسبی برای زیاد شدن گردش خون و کم شدن تورم میتونه باشه.

کم شدن درد: زنانی باردار امکان پذیره در طول بارداری درد های سیاتیک رو تجربه کنند که علتش گرفتی عضلات لگن و کمره. ماساژ در این دوران درد سیاتیک رو در زنان کم میکنه.

البته یادتون باشه که جسم شما در دوران بارداری تقویت ویژهی داره. پس برای انجام مجدد ی هر فعالیتی که در دوارن غیر بارداری انجام میدادید بایست با مشورت دکترتون باشه. فشار خون بالا یا بارداری پر ریسک از مواردی هستند که امکان پذیره مانع از تجربه ی ماساژ بشن. حتما برای ماساژ به مراکزی برید که برای ماساژ بارداری مردم دوره دیده رو داشته باشن. ماسور ها برای ماساژ بارداری مواظب نقاط حساس جسم شما و یا بخش های که امکان پذیره براتون پرمخاطره باشه فشار نمیارند و اصول رو رعایت می کنند.

 یوگا در بارداری:

یوگا، نظم جسمی و روحی باستانی و شاخه ای از فلسفه است. به دید می رسد بیش از ۵۰۰۰ سال قبل در هند گزارش شده  .یوگا به تندرستی روح و جسم و دارا بودن تمرکز بهتون یاری می کنه. حرکات متفاوت در یوگا سبب زیاد شدن انعطاف پذیری هیکل ها و تثبیت عضلاتتون میشه. تمام ی این خاصیت ها برای مادران باردار هم هست اما با رعایت اصول. چه تجربه ی یوگا قبل از بارداری داشته باشید چه نه، احتیاجه برای انجام اون در دوران بارداری با دکترتون مشورت نمایید. در کلاس های ویژه یوگا در بارداری شرکت نمایید و اگر به کلاس های عموم میرید حتما به مربی اطلاع دهید که باردار هستید. یادتون باشه بارداری هر خانم با خانم دیگه مختلفه. پس به تجربه ی زنانی باردار اطرافتون اکتفا ننمایید و در هر زمینه ای از کارشناستون یاری بخواید.

یوگا در بارداری خاصیت ها زیر رو براتون داره:

کم شدن وضعیت تهوع

زیاد شدن تمرکز و کنترل درد با تنفس درست

حفظ آرامش، پیشگیری از افسردگی ورابطه مناسبتر با بچهتون

همواره کارشناسان، یوگا رو در سه ماه اول بارداری پیشنهاد نمی کنند. در سه ماه اول مناسبتره روی تمرین های تنفسی تمرکز نمایید. این تمرین ها با آموزش تنفس درست بهتون کنترل درد و حفظ آرامش رو آموزش میده. در سه ماه دوم بارداری اقبال شما برای تجربه ی یوگا زیادتره؛ اما مفاصل شما نرم تر و شکمتان بزرگ تر میشه و بایست با احتیاط حرکات رو انجام بدید.تلاش نمایید وضعیت هارو خیلی زیاد ننمایید و در هر لحظه اگر فشار بهتون وارد شد یا احساس درد داشتید، به مربیتون اعلام نمایید. سه ماه سوم دوره ی پر چالش شماست. شکمتان کاملا بزرگ میشه و برای حفظ تعادل احتیاجه که کف پاتون رو به دیوار بچسبونید و حرکات ممحدوده تری داشته باشید. یادتون باشه در طول بارداری و انجام یوگا هیچ زمان در مدت زیاد به پشت نخوابید، حرکت ایستاده روی شانه را انجام ندهید، کشش بیشتر و خم شدن های زیاد برای تان سودمند نیست. بعضی از حرکات یوگا که در دوران بارداری سودمند هستند: وضعیت دراز کش به پهلو: وضعیت خوب برای آرامش و سرد کردن جسم بعد از تمرین. وضعیت چرخش لگن: کم شدن دردهای کمر و تثبیت عضلات شکم. حرکت چمباته یا اسکات: سبب ریلکسیشن، باز شدن لگن و تثبیت ماهیچه های بالایی پاها میشه.

با انجام فعایت ویژه این دوران، دوره ی بارداری آسان و آرومی رو تجربه نمایید تا زندگی سالمی رو به خودتون و بچهتون کادو بدید.


نظر های خودتون را برای دانلود موزیک ویدیو قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد