چرا همش فکر میکنم مریضم؟ علت زیاد مریض شدن چیست؟ | مجله هفتگی

ناشر : دانلود موزیک ویدیو

چرا همش فکر میکنم مریضم؟ علت زیاد مریض شدن چیست؟ | مجله هفتگی


علت ها احساس بیماری همیشگی

هر شخصی گاهی اوقات احساس بیماری می‌کند، اما بعضی اوقات، شخص مدام و یا در زیادتر زمان ها حالی هنظیر حال یک مریض را دارد. این احساس قادراست دارای نشانه های نظیر تهوع، سرماخوردگی یا بی حوصلگی باشد. شما امکان پذیر است چند روز یا چند هفته یا چند ماه به علت فقدان خواب، استرس، نگرانی یا رژیم خوراکی ضعیف به طور مداوم احساس بیماری نمایید. در موارد دیگر نیز امکان پذیر است آشفتگی یا مسئلهی از لحاظ دکتری وجود داشته باشد.

با توجه به یافته های مرکز کنترل و جلوگیری از مریضی (CDC)، در سال ۲۰۱۲، محدوده ۵۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی حداقل یک وضعیت بیمارگونه مزمن یا بلند مدت را سپری نموده اند. اگر شخصی باردار باشد یا احتمال دهد که باردار است، امکان پذیر است به طور مداوم احساس درد صبحگاهی داشته باشد که قادراست در هر ساعتی از روز نیز اتفاق بیفتد و شخص با استفراغ یا بدون استفراغ احساس مریضی کند.

در این مقاله، ما در مورد دلایل، نشانه ها و معالجه‌های چنین وضعیتی در مردمی که مدام دربرابر مریضی قرار دارند صحبت خواهیم کرد.

دلایل، نشانه ها و معالجه احساس مریضی دائمی:

در زیر بعضی از علت ها شایعی که نشان می‌دهد چرا یک شخص امکان پذیر است همیشه احساس مریضی کند، به همراه نشانه ها این وضعیت و نحوه معالجه هر یک از آنان، ذکر خواهد شد.

  1. نگرانی

خیلیی از مردم امکان پذیر است نگرانی را با احساس مریضی وابسته ندادند، اما این وضعیت اکثر اوقات قادراست سبب درد معدوی گردد. شخص مبتلا به نگرانی امکان پذیر است احساس ناخوشایندی داشته باشد یا امکان پذیر است حس کند که مریض شده است، زیرا نگرانی واکنش‌های ایمنی جسم را کم شدن می‌دهد.

دیگر نشانه ها نگرانی جملهند از:

  • تعرق
  • تنگی نفس
  • احساس سرگیجه
  • زیاد شدن ضربان قلب
  • لرزش

راه‌های پرهیز از تقویت ویژه وابسته با نگرانی

این که مردم گاهی اوقات مظطرب شوند یک امر طبیعی است. زمانی که شما به طور مداوم احساس نگرانی داشته باشید و این نگرانی به زندگی هر روزه شما نیز رسوخ کند، امکان پذیر است بخواهید با دکتر درباره آشفتگیات نگرانیی خود صحبت نمایید.

اگر شخصی ۶ ماه یا زیادتر احساس نگرانی کند، امکان پذیر است گرفتار مریضی آشفتگی نگرانی عمومی (GAD) شده باشد. در چنین تقویتی احتمالا شخص، آشفتگی نگرانی ویژه یا ترس و فوبیای نگرانیی ویژهی را از خود بروز می دهد. نگرانی شخص قادراست به تقویت ویژهی نظیر ارتباط دسته جمعی یا محل های غیر بهداشتی مربوط شود.

معالجه نگرانی:

خیلیی از آشفتگیات نگرانیی قابل معالجه هستند. گزینه های امکان پذیر جملهند از:

  • حل دلیل نگرانی، که امکان پذیر است به روش زندگی، روابط، داروها یا استفاده الکل وابسته باشد.
  • روان معالجه ای یا صحبت کردن در مورد نگرانی، از جمله معالجه رفتاری شناختی (CBT) یا معالجه رفتارهای بین شخصی (IPT).
  • صحبت کردن با دکتر و استفاده داروهایی هنظیر یتا بلاکرها.
  1. استرس مزمن

اینکه گاهی اوقات گرفتار استرس شوید کاملا طبیعی است، اما استرس مداوم قادراست تا حد بیشتری بر ذهن و جسم انسان تاثیر بگذارد.

استرس شدید، نظیر استرسی که دراثر غم و اندوه، شوک یا تجربیات تلخ باشد، قادراست بر تندرستی مردم اثر بگذارد. مردم مبتلا به استرس مزمن و شدید می‌توانند نشانه ها متفاوتی را از خود بروز دهند، زیرا استرس بر سیستم ایمنی بدن، سیستم عصبی، هورمون‌ها و عملکرد قلب اثر می‌گذارد.

دیگر نشانه ها استرس مزمن شامل موارد زیر است:

  • فقدان انرژی
  • مسائل گوارشی نظیر اسهال، گرفتگی شکم، وضعیت تهوع و یبوست
  • بی خوابی یا به سختی خوابیدن
  • نگرانی
  • درد یا سفتی ماهیچه
  • سردرد
  • عفونتهای مکرر، نظیر سرماخوردگی، آنفلوآنزا و عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs)
  • عدم تمایل به مشارکت در فعالیت های دسته جمعی

معالجه استرس:

تنها شیوه قطعی برای معالجه استرس مزمن، این است که دلیل اصلی را کشف و آن را برطرف کردن نمایید. با این حال، کنار گذاشتن بعضی عادت‌های رایج زندگی قطعا سبب کم شدن استرس و علامت‌های آن می‌شود. خیلیی از معالجه‌های قدیمی و جانشین نیز برای یاری به کنترل و کم شدن استرس وجود دارد.

راه های خوب برای معالجه استرس جملهند از:

  • حل و فصل کردن مناقشه‌هایی که سبب ناراحتی مردم می‌شود.
  • انجام منظم تمرینات ورزشی
  • صرف میزان وقت خوبی در فضای باز و بیرون از خانه
  • انجام تمریناتی برای زیاد شدن تمرکز ذهنی و کم شدن استرس، نظیر یوگا، مدیتیشن، تنفس عمیق و تصورات هدایت شده. (تمرینات یوگا برای کم شدن استرس)
  • پرهیز از آوردن مسائل شغلی یا کار ناتمام به خانه و بالعکس یعنی پرهیز از سرایت مسائل مربوط به خانه به محل کار.
  • پرداختن به سرگرمی که سبب آزاد شدن استرس می‌شود، به ویژه انجام کارهای خلاقانه، نظیر نقاشی، نوشتن، پرداختن به موسیقی.
  • درخواست یاری از خانواده و دوستان.
  • یاری گرفتن از کارشناس تندرستی روان
  1. فقدان خواب

خواب خوب و منظم برای تندرستی روانی و جسمی، از ارزش بی‌شماری برخوردار است. زمانی که کسی به طور مداوم از خواب محروم شود، امکان پذیر است در تمام روز، احساس خستگی کند. خیلیی از مریضی‌های مزمن نیز می‌توانند سبب ایجاد آشفتگیاتی در خواب شبانه شوند که همواره نشانه ها شب زنده داری را بیشتر شدن می‌کنند.

علامت‌های شایع محرومیت مزمن از خواب یا فقدان خواب به اندازه جملهند از:

  • خواب آلودگی هر روزه
  • خستگی عمومی
  • داشتن مسائلی در ارتباط با تمرکز یا تکمیل وظایف هر روزه
  • برانگیختن پذیری و نگرانی
  • عفونت‌های مکرر و وقت بهبودی زیاد تر
  • افسردگی

معالجه کم خوابی:

راه های متداولی برای خوب شدن مقدار محرومیت از خواب جملهند از:

  • برنامه خواب و بیداری خود را مرتب کردن نمایید و حتی در آخر هفته‌ها نیز آن را رعایت نمایید
  • هر نوع ابزاری را که سبب حواس پرتی‌تان می‌شود از اتاق خواب خود حذف نمایید، نظیر وسایل الکترونیکی
  • به دنبال معالجه‌هایی برای مریضی‌هایی باشید که عملکرد بازدارنده ای برای خواب خوب شبانه دارند نظیر آپنه خواب، سندرم پای نگران، نگرانی و درد مزمن
  • از آشامیدنی‌های انرژی زا و کافئین دار در شبازمان پرهیز نمایید
  • قبل از خواب ، یوگا، مدیتیشن و حمام گرم داشته باشید و یا یک کتاب بخوانید
  1. رژیم خوراکی کم کالری و کم آبی بدن

از دست دادن آب جسم و سوء غذا و یا دارا بودن یک رژیم خوراکی کم کالری، فشار بیشتری را بر جسم تحمیل می‌کنند.

عدم وجود مواد غذایی خوب و هیدراتاسیون مزمن قادراست مسائل بیشتری را ایجاد کند، که از جمله آنان می‌توان به موارد زیر ذکر نمود:

  • خستگی و ضعف مزمن
  • سرگیجه یا تهوع
  • مسئله در تمرکز
  • ایمنی ضعیف و وقت بهبودی زیاد مدت
  • کم شدن وزن

معالجه مسائل غذا ای:

استفاده هر روزه آب، بسته به سن، جنس، وضعیت حاملگی و مریضی، مختلف است. اکثر گفته می‌شود که یک شخص نرمال بایست هر روزه حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشد. اگر شخصی گرفتار خشکی جسم شود، بایست از دکتر خود بخواهد تا معالجه خوب را تجویز نماید. برای معالجه و پیشگیری از سوء غذا، بایست یک رژیم سالم ومناسب و پربار از کالری داشته باشید.

موادی که بایست حتما در رژیم خوراکی مردم موجود باشد جملهند از:

  • غلات کامل
  • تمام میوه ها و سبزیجات
  • حبوباتی ، نظیر لوبیا خشک، عدس و نخود
  • چربی‌های سالم نظیر ماهی‌های چرب، روغن زیتون با کیفیت ، آجیل، تخم مرغ کامل، آووهدیه و شکلات تلخ

چه وقتی بایست به دکتر رجوع شود

هر کسی که بیش از یک یا دو هفته احساس مریضی کند، بایست به دکتر رجوع نماید. یک دکتر قادراست دلیل مریضی را شناسایی داده و معالجه را آغاز کند. دکتر امکان پذیر است اعمال تغییرات در روش زندگی یا معالجه‌هایی را که قادراست علامت ها را کم شدن دهد، پیشنهاد نماید.


نظر های خودتون را برای دانلود موزیک ویدیو قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد