چگونه آی کیو (IQ) خود را بالا ببریم؟ 6 علت کاهش آیکیو | مجله هفتگی

ناشر : دانلود موزیک ویدیو

چگونه آی کیو (IQ) خود را بالا ببریم؟ 6 علت کاهش آیکیو | مجله هفتگی


حتی اگر براحتی جدول کلمات متقاطع را کامل نمایید و بطور منظم دوستانتان را در بازی “کلمات با دوستان” عدم موفقیت دهید ــ روش‌های کلاسیک برای فعال حفظ کردن ذهنتان ــ شاید عادات روزانه دیگری وجود داشته باشند که از راه‌های عجیب به ذهن شما ضرر برسانند و سلول‌های عصبی اهمیتمندتان را خراب کنند.

در اینجا ۶ چیز که به گفته مناسبترین کارشناسان قادراست به قوه ادراک شما صدمه بزند، را بیان می‌کنیم:

  1. داشتن استرس

استرس در مورد مسائل مالی، بی قراری برای پروژه‌های کاری و تلاش برای حفظ ظاهر زندگی دسته جمعی قادراست سبب تولید میزان بیشتری هورمون استرس شود.

پزشک “برندان کلی”، کارشناس مغز و اعصاب در مرکز دکتری وکسنر دانشگاه اوهایو می‌گوید:

میزان بالای استرس سبب عملکرد مغزی ضعیف‌تر می‌شود و حتی امکان پذیر است با زیاد شدن ریسک دچار به مریضی آلزایمر، وابسته باشد. گمان می‌رود که تغییرات هورمونی وابسته با استرس، دلیل این رابطه باشند.

  1. چاقی و هوش

کلی می‌گوید: از آنجایی که شما برای لاغر ماندن به انگیزه زیادتری احتیاج دارید، پس این را بدانید که تحقیقات نشان می‌دهد چاقی در میانسالی قادراست سبب عملکرد شناختی ضعیف‌تر و زیاد شدن ریسک دچار به زوال عقل در سال‌های بعد شود.

مطالعه‌ای که در مجله اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد که ارتباط‌ای بین چاقی و توانایی ذهنی کم در جوانی و بزرگسالی وجود دارد. کلی می‌گوید: از آنجایی که چاقی، یک مسئله پیچیده دکتری است، باز کردن این موضوع، کار آسانی نیست. چرا که هم امکان پذیر است این مشکل بخاطر مسائل دکتری دراثر چاقی بوجود بیاید و هم مستقیما بخاطر خود چاقی.

  1. علاقه به خوراکی های شیرین

پزشک آلن توفیق، پزشک طب خواب و کارشناس مغز و اعصاب مرکز دکتری ویل کورنل نیویورک می‌گوید: شکر و قند سبب زیاد شدن وزن شما می‌شود و مقادیر بیشتر آن، قادراست بر سلول‌های مغزتان اثر بگذارد. مردم دیابتی، زیادتر گرفتار زوال عقل می‌شوند.

بر اساس یک مطالعه بر روی حیوانات از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، امکان پذیر است اثر منفی قند بر مغز، بدلیل زیاد شدن التهاب باشد. نمایان شده که رژیم های خوراکی لبریز از قند بر عملکرد سلول مغز و توانایی شناختی اثر می‌گذارند.

مقاله مرتبط: چگونه میل به میل کردن شیرینی را کم شدن دهیم؟
  1. انجام چند کار بصورت هموقت

آیا اینها بدیدتان آشناست: نوشتن یک ایمیل در حالیکه با همکارتان صحبت می‌نمایید و هموقت با اینها، ناهار هم می‌خورید. توفیق می‌گوید: انجام دادن کارها بصورت هموقت، مانع پردازش مغزی شما می‌شود. لوب پیشانی(قدامی) باارزشترین ارگانی است که بر تمرکز ما، کنترل و نظارت می‌کند و فقط قدرت پردازش ممحدودهی دارد.

اگرتلاش نمایید از آنچه مغزتان قادراست بطور منطقی انجام دهد، فراتر بروید امکان پذیر است ذهنتان گاهی اوقات متوقف شود(هنگ کند)، درست شبیه وقتی کهتلاش دارید چندین برنامه کامپیوتری را هموقت باز نمایید و کامپیوترتان کم می‌آورد و هنگ می‌کند.

  1. زمان گذراندن با یک دوست سیگاری

حتی اگر سیگار نکشید، استنشاق دود سیگار مردم دیگر، مغز را دربرابر ترکیبی از مواد سمی قرار می‌دهد. توفیق می‌گوید: قرارگیری زیاد مدت دربرابر دود، مونوکسید کربن در جسم را زیاد شدن می‌دهد که جای اکسیژن الزامی مورد احتیاج مغز و جسم ما را می‌گیرد.

ضرر به عروق خونی و سلول‌های عصبی، در توانایی سلول‌های مغز برای برقراری رابطه اثربخش و حفظ اطلاعات بطور کامل، آشفتگی ایجاد می‌کند.

  1. سفرهای هوایی پی در پی

با توجه به تحقیقی از دانشگاه کالیفرنیا، جت زدگی مزمن(بیخوابی و ناراحتی دراثر مسافرت زیاد با هواپیما) بخاطر برنامه شلوغ سفر قادراست تا یک ماه بعد از بازگشت به خانه، بر توانایی یادگیری و حافظه اثر بگذارد.

پروفسور الیزابت لومباردو، روانشناس و نویسنده “مناسبتر از کامل: ۷ استراتژی برای غلبه بر منتقد درونی‌تان و ساختن زندگی که دوست دارد” می‌گوید:

حرکت در میان مناطق جغرافیایی با ساعت‌های متفاوت، ریتم شبانه روزی طبیعی جسم را بهم می‌ریزد. افزون بر مسائل خواب، خوراکی میل کردن و مرتب کردن هورمون(تمام اینها نیز می‌توانند بر حافظه و یادگیری اثر بگذارند)مسافرت‌های هوایی پی در پی، استرس بیشتری بر جسم شما وارد می‌کنند.


نظر های خودتون را برای دانلود موزیک ویدیو قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد